دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1395 - 12:59

آیت‌الله مقتدایی: در افق ۱۴۰۴ برای هر ۵۰۰ ایرانی یک روحانی باید باشد

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اکنون برای هرچندهزار ایرانی یک روحانی داریم اما درچشم انداز و افق ۱۴۰۴ باید برای هر۵۰۰ نفر یک روحانی داشته باشیم.
کد خبر : 96350

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از حوزه‌نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گردهمایی و ضیافت انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه کشور که شب گذشته درتهران برگزارشد با انتقاد از کمبود روحانی و فضا برای تحصیل علوم دینی، اظهار کرد: هرساله با خیل عظیم مشتاقان طلبگی و حتی فارغ التحصیلان مقاطع ارشد دانشگاهی برای حضور و تحصیل علوم و معارف الهی در حوزه‌های علمیه دراقصی نقاط کشور مواجه‌ایم اما متاسفانه فضای کافی برای ادامه تحصیل این عزیزان وجود ندارد.


وی ادامه داد: یک مبلغ و روحانی خبره و مجرب و مهذب یک دفعه به وجود نمی‌آید، بلکه لازم است سال‌ها تحصیل علم و معارف الهی نماید تا برای تربیت و هدایت مردم مهیا گردد، بنابراین کمک به توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه درکشورلازم است.


دبیر انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که خیرین دربحث کمک‌رسانی به توسعه و احداث حوزه‌های علمیه با نیت قرب الهی و تا حد توان وارد شوند، گفت: ممکن است تمکن مالی کسی به مبالغ هنگفت نرسد اما اگر در نیت اش بگوید اگر داشتم بیشتر از این کمک می‌کردم، خداوند متعال اجر و پاداش امر خیر او را به همان میزان نیت و بیشتر از آنچه پرداخت کرده خواهد داد.


وی با بیان روایتی ازنیت‌های خالص الهی یادآورشد: قبل از اعزام سپاه اسلام برای غزوه تبوک عده ای ازمسلمین نزد پیامبراکرم(ص) رسیده و اظهارنمودند علاقه وافری برای جهاد دارند اما کهولت یا ضعف و بیماری آنها را ازحضوردرجهاد فی سبیل الله منع کرده است.


مقتدایی افزود: پیامبرعذرآنها را پذیرفت اما پس ازپایان جنگ و عزیمت به مدینه به یارانش فرمود: ای مسلمانان آگاه باشید اکنون کسانی درمدینه هستند که هرعمل و مجاهدتی که شما درجنگ نمودید، درآن شریک هستند چراکه نیت آنها جهاد بوده اما ضعف و ناتوانی مانع ازحضورشان شده است لذا آنان نیز دراجرجهاد با شما شریکند.


دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: خداوند متعال درآیات شریفه قرآن کریم فرموده‌اند که اجر انفاق و بخشش و قرض الحسنه دوبرابر و بسیار زیاد است، باید توجه داشت آن اجر زیاد و کثیری که خداوند به آن اشاره کرده برای ما انسان‌ها قابل شمارش نیست پس سعی کنید درانجام اعمال خیرپیشقدم باشید.


عضوجامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: در یوم الحساب دونوع کارنامه اعمال یعنی نامه اعمال خوب و نامه اعمال بد داریم، اما نامه دیگری هم هست که درآن اجرو پاداش امورخیریه شما احتساب شده و مضاعف گردیده است به نحوی که ازدیدن آن نامه متعجب خواهید شد و این همان وعده اجرالهی به خیرین است.


مقتدایی در پایان خواستار توجه جدی آحاد مردم به ویژه خیرین به بحث توسعه، احداث و تجهیز حوزه‌های علمیه شد و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند اگر می‌خواهید به چهره کسی که از آتش جهنم آزاد شده بنگرید، به صورت عالمان دین بنگرید. لذا با توجه به اهمیت توسعه و بسط زمینه‌های حضور عالمان در جامعه لازم خیرین ورود جدی‌تری به توسعه فضاهای حوزوی درکشور داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته